Co to jest Usługa Assistance dla Domu?
Assistance dla domu jest bezpłatną usługa dodawaną do polis WD+ i WDK+ której głównym założeniem jest pomoc w nagłych wypadkach. Ze względu na odmienny charakter polis WD+ oraz WDK+ zakres usług Assistance również się różni. Poniżej krótkie omówienie, opisy są moją interpretacją i należy je traktować jedynie jako formę informacyjną. W celu poznania dokładnego zakresu zapraszam do OWU WD+ oraz OWU WDK+ dostępne na stronie www.warta.pl
Assistance w polisie WARTA Dom Plus (WD+)
Po pierwsze usługa jest świadczona na terenie RP za pośrednictwem Centrum Alarmowego WARTA (CAW). Z tytułu Assistance polisa WD+ oferuje nam następujące świadczenia – Pomoc Interwencyjną – Pomoc medyczną – Infolinię medyczną.
Pomoc interwencyjna – jeśli w wyniku zdarzenia objętego ubezpieczeniem nastąpiło uszkodzenie domu/mieszkania, które powoduje realne ryzyko powiększania się szkody to WARTA organizuje pomoc specjalisty tj.: ślusarza, hydraulika, technika urządzeń grzewczych, elektryka, dekarza, szklarza, stolarza w celu dokonania naprawy w miejscu ubezpieczenia. Dodatkowo niezależnie czy wystąpiło zdarzenie objęte zakresem ubezpieczenia mamy dostęp do ślusarza oraz specjalisty instalacji alarmowych, którzy przyjadą i naprawią alarm lub pomogą otworzyć drzwi.
Pomoc Medyczna - W przypadku nieszczęśliwego wypadku mającego miejsce na terenie RP, na skutek którego ubezpieczony doznał uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, WARTA organizuje, pokrywa koszty dojazdu oraz honorarium lekarza za wizytę lekarską w miejscu pobytu ubezpieczonego lub organizuje i pokrywa koszty wizyty lekarskiej w najbliższej placówce medycznej.
Infolinia Medyczna – Możemy za pośrednictwem Centrum Alarmowego Warty odbyć rozmowę z lekarzem specjalistą który może nam doradzić co robić lub też poinformuje nas o lekach ich działaniu i dostępnych zamiennikach.
Assistance w polisie WARTA Dom Komfort Plus (WDK+)
Tak jak w WD+ usługa świadczona na terenie RP i poprzez Centrum Alarmowe Warty. Najważniejszą różnicą jest zakres świadczeń gdyż zwiększa się z 3 do uwaga 11!. Są to następująco:
Naprawy sprzętu RTV/AGD/PC – W razie awarii WARTA organizuje pomoc w celu dokonania naprawy sprzętu, która obejmuje dojazd mechanika, jego robociznę oraz koszt części zamiennych.
Pomocy Interwencyjnej siedmiu specjalistów np. hydraulika w przypadku pękniętej rury czy ślusarza w przypadku np. zatrzaśnięcia drzwi – większe limity niż w WD+
Pomoc Organizacyjna – po wystąpieniu zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową lokal nie nadaje się do użytku i w tym momencie wchodzi do akcji pomoc organizacyjna WARTA, która za pośrednictwem CAW organizuje nam zakwaterowanie wraz z transportem na czas przywrócenia mieszkania do stanu użyteczności. Na usługę są dość duże limity ;]
Pomoc Medyczną – w której zakres wchodzi wizyta pielęgniarki, lekarza, transport medyczny, dostawa leków, opieka pielęgniarska po hospitalizacji. W ciężkich sytuacjach nawet wizytę i pomoc psychologa.
Infolinia Medyczna – podobnie jak w WD+
Opieka nad ludźmi – transport osób niesamodzielnych do wyznaczonej przez ubezpieczonego osoby lub opieka nad osobami niesamodzielnymi mieszkającymi z ubezpieczonym w przypadku braku opiekuna wyznaczonego przez ubezpieczającego. Świadczenie przysługuje w sytuacji nieszczęśliwego wypadku lub hospitalizacji ubezpieczonego powyżej 1 doby
Opieka nad Zwierzętami – Opieka nad zwierzętami lub transport zwierząt domowych jeśli ubezpieczony miał nagły wypadek lub jest hospitalizowany powyżej 2 dni.
Naprawa pojazdu mechanicznego – W promieniu 1km od miejsca ubezpieczenia naprawa pojazdu lub holowanie do warsztatu. Jedna z najciekawszych opcji w całym pakiecie zachęcam do przejrzenia OWU ;]
Opiekun osobisty – rezerwacja (biletów, hoteli samochodu zastępczego itd.), zamawianie taxi, dostawa kwiatów, informację (pogoda, szczepienia konieczne w danym kraju itd.) i najciekawsze pomoc przy wybraniu najbardziej dogodnej trasy przejazdu.
Opieka Wakacyjna – w przypadku urlopu ubezpieczonego trwającego co najmniej 7 dni zapewnienie opieki dla osób niesamodzielnych limit na to świadczenie to uwaga aż 2000zł.
Przegląd instalacji gazowej lub elektrycznej – pomoc w organizacji takiego przeglądu.
Podsumowanie
Pakiety Usług Assistance w WD+ oraz WDK+ różnią się, jednak takie jest założenie. Polisa WDK+ ma być ubezpieczeniem jedynym w swoim rodzaju i stąd tak szeroki zakres usług Assistance. Wydaje mi się, że obecnie na rynku przy naprawdę zbliżonej cenie za ubezpieczenia mieszkań/domów warto zacząć zwracać uwagę na takie dodatkowe „smaczki” jak usługi Assistance.
Jak już pisałem wcześniej w celu poznania dokładnej specyfikacji usług Assistance należy przeczytać OWU WD+ lub WDK+ na stronie www.warta.pl zakładka produkty/dom i mieszkanie.
Jeśli macie jakieś pytania najlepiej kierować je za pomocą formularza kontaktowego lub komentować ten post.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz